Abstract | Upravljanje prihodima određuje količinu svakog proizvoda koji će se ponuditi na prodaju.
Brborović (2015) navodi kako uz brojne, više ili manje komplicirane definicije, sažeta poruka
upravljanja prihodima glasi: „Prodati pravi proizvod, pravom kupcu, u pravo vrijeme, po
pravoj cijeni.“ 1
Upravljanje prihodima je u osnovi evolucija hotelskog poslovanja, gdje su stara pravila
predstavljena u novom obliku i usklađena sa zahtjevima tržišta u doba interneta, unaprijeđenih
rezervacijskih tehnologija, sa stavovima i navikama kupaca, odnosno gostiju hotela. Hotelijeri
žele što veću popunjenost soba uz što višu cijenu usluga. Istovremeno žele što niže troškove
poslovanja, kako bi postigli što veći profit, a sve to uz zadovoljne goste, koji će jamčiti budući
i trajan uspjeh poslovanja hotela. Upravljanje prihodima obuhvaća navedene težnje hotelijera,
a tijekom vremena je dobio svoj zaseban naziv, izdvojio se kao usmjerena praksa vođenja
poslovanja i postao je važna, često i odvojena funkcija u hotelu. Cross (1997) navodi kako je
upravljanje prihodima uporaba precizne analize predviđanja ponašanja kupaca na nivou mikro
tržišta i optimiziranje ponude proizvoda i cijene, s ciljem maksimiziranja rasta prihoda.
Primarni cilj upravljanja prihodima je prodaja pravog proizvoda, pravom kupcu, u pravo
vrijeme, po pravoj cijeni i po pravim uvjetima. Esencija ove discipline leži u razumijevanju
percepcije kupca o vrijednosti proizvoda i preciznom uspoređivanju cijene proizvoda,
plasmana i dostupnosti sa svakim specifičnim tržišnim segmentom |