Sažetak | Psihologija ima vaţnu ulogu u razumijevanju ponašanja potrošača u svim aspektima
ţivota. U procesu donošenja odluka pri kupovini proizvoda i usluga, potrošači su svakodnevno
izloţeni različitim podraţajima i utjecajima. Porastom prodaje proizvoda i usluga, sve više putem
interneta, postaje sve vaţnije razumjeti kako potrošači oblikuju svoje preferencije te koje su
njihove motivacije. U kontekstu turističkih agencija, psihološke odrednice ponašanja potrošača
postaju još izraţenije jer kupovina turističkih aranţmana i usluga uključuje niz emocija,
očekivanja i ţelja. Osim racionalnih faktora kao što su cijena i kvaliteta, na izbor turističkih
aranţmana često utječu i emocionalni elementi kao što su potreba za avanturom, odmorom ili
bijegom od svakodnevice. Kroz analizu psiholoških faktora poput motivacije, percepcije i
sustava vrijednosti, turističke agencije mogu prilagoditi svoje marketinške strategije kako bi
bolje odgovarale potrebama i ţeljama potrošača.
U ovom ćemo radu pobliţe objasniti Maslowljevu piramidu potreba i povezati je s
turističkim proizvodima i uslugama. Razumijevanje Maslowljeve piramide vaţno je za shvaćanje
psiholoških faktora koji utječu na ponašanje potrošača. Nakon teorijskog dijela, analizirat ćemo
pozitivan primjer iz prakse, turističku agenciju Aries u Rovinju i pokazati kakvu poslovnu
strategiju kreira koristeći Maslowljevu piramidu potreba.
U praktičnom dijelu rada prikazat ćemo rezultate ankete o zadovoljstvu agencije Aries,
što će nam pomoći da prikaţemo pozitivan primjer iz prakse, kako se uz razumijevanje
psiholoških faktora moţe prilagoditi ponuda i usluga agencije. Na taj način moţemo poboljšati
prodaju i profitabilnost te stvoriti konkurentsku prednost.
Cilj ovog rada je identificirati ključne psihološke faktore koji utječu na ponašanje
potrošača u turističkim agencijama. Nakon identificiranja psiholoških faktora vaţno je razumjeti
kako bi turističke agencije mogle uspješno prilagoditi svoje ponude i marketinške strategije
potrebama i ţeljama svojih klijenata, što će rezultirati stvaranjem konkurentske prednosti na
trţištu turističkih proizvoda i usluga. |
Sažetak (engleski) | Psychology plays an important role in understanding consumer behaviour in all aspects
of life. In the process of making decisions when purchasing products and services, consumers are
daily exposed to various stimuli and influences. With the increase in the sale of products and
services, especially online, it is becoming increasingly important to understand how consumers
shape their preferences and what their motivations are. In the context of travel agencies, the
psychological determinants of consumer behaviour become even more pronounced, as the
purchase of travel packages and services involves a range of emotions, expectations, and desires.
In addition to rational factors such as price and quality, the choice of travel packages is often
influenced by emotional elements such as the need for adventure, relaxation, or escape from
everyday life. Through the analysis of psychological factors like motivation, perception, and
value systems, travel agencies can adapt their marketing strategies to better meet the needs and
desires of consumers.
In this paper, we will explain Maslow's hierarchy of needs in more detail and connect it
with tourism products and services. Understanding Maslow's hierarchy is crucial for
comprehending the psychological factors that influence consumer behaviour. Following the
theoretical part, we will analyse a positive practical example, the Aries travel agency in Rovinj,
and demonstrate the business strategy it creates using Maslow's hierarchy of needs.
In the practical part of the paper, we will present the results of a survey on the satisfaction
of Aries agency customers, which will help us show a positive example from practice on how
understanding psychological factors can help adjust the agency's offerings and services. In this
way, we can improve sales and profitability and create a competitive advantage.
The aim of this paper is to identify the key psychological factors that influence consumer
behaviour in travel agencies. After identifying these psychological factors, it is important to
understand how travel agencies can successfully adapt their offerings and marketing strategies to
the needs and desires of their clients, which will result in creating a competitive advantage in the
market for tourism products and services. |