Sažetak | Rad istražuje važnost liderstva i menadžmenta u organizacijama, s fokusom na
strategijski i operativni menadžment. Strategijski menadžment usmjerava organizaciju prema
dugoročnim ciljevima, razvija strategije i fokusira se na viziju organizacije. Operativni
menadžment, s druge strane, bavi se svakodnevnim operacijama i kratkoročnim ciljevima.
Strategijski menadžment uključuje postavljanje vizije i misije, analizu okoline, razvoj
dugoročnih ciljeva i donošenje širih strateških odluka. Operativni menadžment fokusira se na
konkretnu provedbu tih odluka, upravljanje resursima, kontrolu troškova i svakodnevne
aktivnosti. Postojeći postupci u upravljanju ljudskim resursima, kao što su analiza radnih
mjesta, planiranje ljudskih resursa, pridobivanje kadrova, odabir, uvođenje u posao, razvoj
karijere, inoviranje znanja, ocjenjivanje uspješnosti, motivacija i razvoj kreativnosti, igraju
ključnu ulogu u upravljanju osobljem i postizanju ciljeva organizacije.
Razlika između strategijskog i operativnog menadžmenta leži u fokusu, vremenskom
horizontu, vrsti odluka i aktivnostima koje obavljaju. Strategijski menadžment ima dugoročni
fokus i bavi se donošenjem odluka na visokoj razini, dok operativni menadžment ima
kratkoročni fokus i usmjeren je na svakodnevne operacije. Oboje su ključni za uspješno
upravljanje organizacijom, jer strategijski menadžment postavlja cilj, dok operativni
menadžment osigurava da organizacija svakodnevno ispunjava iste. Zajedno surađuju kako bi
osigurali da organizacija uspješno slijedi svoju strategiju.
Ovaj rad istražuje važnost i ulogu liderstva strategijskog menadžmenta u poslovanju
hotelijerskih tvrtki. Analizira se kako hotelijerske tvrtke koriste strategijski menadžment kako
bi ostvarile konkurentske prednosti, zadovoljile potrebe gostiju i ostvarile profitabilnost.
Naglasak je stavljen na područje liderstva kao sastavni dio strategijskog promišljanja. Liderstvo
je sastavni dio svakog procesa upravljanja kako u strategijskom tako i u operativnom
menadžmentu. Za uspješnog lidera važno je posjedovati dobre organizacijske vještine.
Na kraju rada istaknuti su i trendovi u liderstvu i strategijskom menadžmentu te
objašnjeni na primjeru turističkog objekta „Terme Sveti Martin“. Na tom primjeru je prikazano
koliko je važno kvalitetno upravljanje strategijskim menadžmentom te kako se dobrim
vođenjem (liderstvom) može postići uspjeh. |
Sažetak (engleski) | The paper explores the importance of leadership and management in organizations, with
a focus on strategic and operational management. Strategic management directs the
organization towards long-term goals, develops strategies and focuses on the vision of the
organization. Operations management, on the other hand, deals with day-to-day operations and
short-term goals.
Strategic management includes setting a vision and mission, analyzing the environment,
developing long-term goals and making broader strategic decisions. Operational management
focuses on the concrete implementation of those decisions, resource management, cost control,
and day-to-day activities. Existing procedures in human resource management, such as job
analysis, human resource planning, recruitment, selection, induction, career development,
knowledge innovation, performance evaluation, motivation and creativity development, play a
key role in personnel management and goal achievement. organisations.
The difference between strategic and operational management lies in the focus, time
horizon, type of decisions and activities they perform. Strategic management has a long-term
focus and deals with high-level decisions, while operational management has a short-term focus
and is focused on day-to-day operations. Both are crucial to the successful management of an
organization, as strategic management sets the direction, while operational management
ensures that the organization achieves its goals on a daily basis. They work together to ensure
that the organization successfully pursues its strategy and achieves its goals.
This paper investigates the importance and role of strategic management leadership in
the business of hotel companies. It is analyzed how hotel companies use strategic management
in order to achieve competitive advantages, satisfy guests' needs and achieve profitability.
Emphasis is placed on the area of leadership as an integral part of strategic thinking. Leadership
is an integral part of every management process, both in strategic and operational management.
As a good leader, it is important to have good organizational skills.
In the end, trends in leadership and strategic management were highlighted and
explained using the example of the tourist facility 'Terme Sveti Martin.' This example
demonstrates how important quality management of strategic management is and how success
can be achieved through effective leadership. |