Sažetak | Poduzetništvo se odlikuje dugom tradicijom, a svojim djelovanjem ima veliki gospodarski i društveni značaj. Može se definirati kao proces u kojem se ostvaruju nove vrijednosti upotrebom resursa uz sposobnost poduzetnikovih vještina koje se ogledaju u: organizaciji, nadzoru, rukovođenju, upravljanju.
Obiteljsko poduzeće je poduzeće u vlasništvu obitelji i u čije je poslovanje uključen jedan ili više članova obitelji. Osim ekonomskog napretka, ima veliki utjecaj na društveni razvoj jer omogućuje otvaranje novih radnih mjesta. Obiteljska poduzeća najčešće se javljaju u obliku mikro, malih i srednjih poduzeća. Iako u Hrvatskoj ne postoji sistematiziran sustav koji prati razvoj i djelovanje obiteljskih poduzeća, pomoću analiza slučaja, može se zaključiti da je obiteljsko poslovanje uvelike zastupljeno u hrvatskom gospodarstvu. Obiteljsko poduzetništvo se javlja u poljoprivredi, ugostiteljstvu, trgovini i turizmu. Obiteljsko poduzetništvo predstavlja kreativno, inovativnu, ali i rizičnu poslovnu aktivnost članova obitelji koja je usredotočena na ostvarenje svojih poslovnih ciljeva koji će doprinijeti boljitku za poduzeće i samu obitelj. Međutim, unutar obiteljskog poduzeća može doći do nerazumijevanja što dovodi do konfliktnih situacija koje se mogu negativno odraziti na poslovanje. Unutar obiteljskog poduzeća javlja se proces nasljeđivanja i odabir nasljednika, a taj proces zahtjeva pomno planiranje. Nadalje obiteljsko poslovanje nalazi se u dinamičnom okruženju koje je pod utjecajem različitih faktora – političkih, ekonomskih, pravnih, društvenih, tehnoloških, ekoloških i etičkih. Shodno tim utjecajima, obiteljsko poslovanje odlikuje fleksibilnost na tržištu.
U ovom završnom radu posebni se osvrt daje na obilježja obiteljskog gospodarstva koja čine veliki udio u nacionalnom gospodarstvu. |