Sažetak | Turizam je gospodarska grana koja se temelji na uslugama. Usluge smještaja, hrane i pića,
posjeta lijepim krajobrazima, kulturnim spomenicima, atrakcijama, onome što neku zemlju
ili neku destinaciju čini posebnom i drugačijom. To znači da je većina turističkog proizvoda
neopipljiva pa čak možda u određenoj mjeri i nedefinirana. Da bi turistički djelatnici svoj
proizvod učinili stvarnim i učinkovitim oni moraju znati govoriti, slušati i šutjeti, slušati i
odgovarati, pisati, smiješiti se, gestikulirati, raspravljati – jednom riječju: komunicirati.
Komunikacija igra presudnu ulogu još od početka procesa donošenja odluke o tome gdje
otputovati. Interakcija između turističkih djelatnika i gostiju u vrlo značajnoj mjeri ovisi o
komunikaciji, pa stoga o razini poznavanja i služenja stranim jezicima, prvenstveno
engleskim, danas vodećim svjetskim jezikom. U ovom radu objasnit ću tri ključna pojma:
što je turizam, što je komunikacija i značaj engleskog jezika u komunikaciji te ću objasniti
neraskidivu vezu i potpunu međuzavisnost ovih pojmova.
Osim dobrog proizvoda ili usluge, komunikacija igra jako važnu ulogu. Za kvalitetnu
prezentaciju nekog mjesta, hotela, restorana itd. poznavanje stranog jezika je obvezno jer
loša prezentacija čini dobru destinaciju lošom, dobar turistički proizvod lošim. A nakon što
smo ih privukli, kad stignu u destinaciju, u neposrednom kontaktu turističkih djelatnika
raznih profila s gostima, dobro služenje engleskim jezikom predstavlja jedan od
najznačajnih čimbenika uspjeha. Tome u dokaz u ovom radu iznosim rezultate vlastite
ankete provedene među turistima koji su u ljeto 2019. boravili u gradu Splitu. Ti rezultati
pokazuju što su gosti očekivali i što im je važno te nam pomažu da se fokusiramo na
aspekte koje trebamo poboljšati. |