Abstract | Danas sport i sportske organizacije, kao važne društvene kategorije, sve manje možemo promatrati i tretirati kao društveno dobro dostupno svima u neograničenim količinama.
Sportske organizacije, kao takve, po svom ustroju i načinu djelovanja, u provođenju djelatnosti, sve više poprimaju status ekonomske kategorije. Iz tog razloga, posjedovanje određenih menadžerskih znanja i vještina s različitih aspekata prijeko je potrebno za osiguranje egzistencije sportske organizacije.
Bez poznavanja područja i mogućnosti koje pružaju npr. sportski marketing, sportski menadžment, financijski menadžment, menadžment ljudskih potencijala i sl., u funkciji upravljanja sportskom organizacijom, teško da u dogledno vrijeme možemo govoriti o ozbiljnoj sportskoj organizaciji, odnosno organizaciji s perspektivom.
U svrhu razvoja sporta, odnosno sportskih organizacija, u smjeru osiguranja dodatnih izvora prihoda, s obzirom da pričamo isključivo o amaterskom sportu koji ne može ili ne bi smio svojim potrebama opterećivati isključivo proračune jedinica lokalnih samouprava, ovim radom pokušat ćemo ukazati, odnosno proširiti aspekte mogućnosti iznalaženja dodatnih izvora prihoda, u svrhu osiguravanja uspješnijeg i postojanijeg funkcioniranja, a ujedno i poslovanja.
Složit ćemo se, ovisit samo o jednom izvoru prihoda često zna biti pogubno.
Ovaj rad, za cilj ima istražiti zastupljenost sponzorstva kao marketinškog alata, s pozicije Sportskih zajednica kao krovnih sportskih organizacija razvoja sporta, sportske djelatnosti i sportskih organizacija (klubova) na područjima jedinica lokalne samouprave, odnosno gradova.
Upoznavanjem sa strukturom rada, te materijom obrađenom po pojedinim područjima, naglašava se nova dimenzija primjene menadžerskih načela u strukturi funkcioniranja samih sportskih organizacija, kao garancija (poboljšanja) uspješnosti. |