Abstract | Činjenica je da motivirani zaposlenici postižu višu radnu uspješnost čime raste i ukupna uspješnost organizacije te njena konkurentnost na tržištu. Obzirom na navedeno, sve više organizacija shvaća važnost motivacije zaposlenika te joj posvećuje posebnu pozornost. Motivacija danas predstavlja jedan od najkompleksnijih izazova. Potrebe zaposlenika i čimbenici za koje se drži da ih motiviraju, danas su objekt intenzivnih istraživanja i analiza iz kojih su proizišle mnoge motivacijske teorije. Složenost svakog pojedinog zaposlenika, koja proizlazi iz njihovih psihofizičkih, socijalnih, demografskih i drugih različitosti, isključuje prihvaćanje jedne motivacijske teorije kao univerzalne, putem koje bi se na jedinstven način motivirali zaposlenici u svim vrstama i oblicima organizacija. Dakle, uz više motivacijskih teorija, nužno je poznavati i složenost zaposlenika kao pojedinaca te okolnosti koje ih okružuju. Za svaku pojedinu organizaciju od iznimne je važnosti saznati koji su to čimbenici koji bi mogli utjecati na motivaciju zaposlenika, kako bi se osmislio, kreirao i proveo primjeren i djelotvoran sustav motivacije.
U današnje vrijeme ekonomskih i socijalnih promjena, kao i brze tranzicije društva u “društvo znanja”, javljaju se potrebe za novim pristupom obrazovanju i učenju. S brzim razvojem novih tehnologija mijenjaju se i radni odnosi, pa se tako od nastavnog osoblja u visokom obrazovanju očekuje kontinuirano praćenje tih promjena i usavršavanje. Zbog svega navedenog, uloga nastavnog osoblja ubrzano se mijenja, od nekada jedine uloge koju su imali, uloge pasivnih realizatora tuđih ideja, nastavno osoblje danas postaje aktivni sudionik akademskog razvoja studenata i nositelj promjena u 21. stoljeću. Da bi nastavno osoblje pozitivno odgovorilo na sve zahtjeve koje suvremeni svijet postavlja pred njih, nužno je osigurati poticajno ozračje u kojem motivacija ima ključnu ulogu.
Upravo se ovim radom pristupilo identifikaciji, odnosno vrednovanju čimbenika motivacije nastavnog osoblja u visokom obrazovanju kako bi se na osnovu tih spoznaja mogao osmisliti i kreirati primjeren i djelotvoran sustav motivacije. |