Abstract | Da bi nastavnik, trener, voditelj sportske rekreacije ili kineziterapeut iskoristio svoju ulogu,
nastava, trening, rekreativno vježbanje mora biti izazov za učenike, sportaše, rekreativne
vježbače ili osobe oštećena zdravlja. Da bi to uistinu i bili sudionicima nastavnog procesa,
trenažnog procesa ili procesa tjelesnog vježbanja treba ponuditi različite sadržaje, provoditi ih uz
pomoć različitih metodičkih organizacijskih oblika rada i prilagoditi ih stvarnim potrebama i
mogućnostima učenika, sportaša, rekreativnih vježbača i osoba oštećena zdravlja. To, uz ostalo,
znači omogućiti svakom pojedinom sudioniku da radi, trenira ili vježba u uvjetima koji mu
omogućavaju da postigne najviše. Kineziologa, neovisno koju djelatnost obavlja, iznimno
odgovoran i složen posao, kojega mogu uspješno obavljati samo oni koji imaju dobru naobrazbu,
u koju svakako spada i njihova izobrazba vezana uz metodičke organizacijske oblike rada. Da bi
se što bolje definirala kineziologija i njezina primijenjena područja, treba se suglasiti da se
upadljive karakteristike procesa globalizacije, industrijalizacije, informatizacije, automatizacije i
drugih atribucija koje prate život i rad ljudi u suvremenom društvu djelomično odraţavaju na
suvremenog čovjeka, isključivo na njegovo zdravlje, uz ostalo, i zbog sve veće prisutnosti
hipokinezije. |