Abstract | Marketing se nalazi u svim dijelovima gospodarstva, infrastrukture i društva u cjelini. Bit je njegovih aktivnosti to što je vezan uz tržište, odnosno proizvođača i kupca. Marketing je, prije svega, ekonomski proces i poslovna funkcija, ali je to i poslovna filozofija i koncepcija, pa konačno i znanstvena disciplina.
Marketing u svim djelatnostima pa tako i u sportu valja promatrati kao svojevrsnu poslovnu filozofiju, gdje su bitni čimbenici i sudionici proizvođač i tržište. Uspjeh se na tržištu može postići jednim učinkovitim marketing procesom s optimalnom kombinacijom elemenata marketing miksa: proizvod ili usluga, cijena, promocija i distribucija. Svi elementi marketing miksa imaju svoje mjesto u njihovoj optimalnoj kombinaciji, ali promocija ima posebnu važnost. Ona čini razliku između uspješnog i neuspješnog proizvoda, odnosno usluge.
Ukupan financijski uspjeh nekog poduzeća i njegova dobit zavise od marketinga. Proizvodnja, financije, računovodstvo i ostale poslovne funkcije neće pomoći nekom poduzeću da uspije ukoliko poduzeće nema svoje tržište, odnosno ukoliko za proizvodima ili uslugama tog poduzeća ne postoji dovoljno potražnje.
Ipak nijedan segment poduzeća ne može djelovati izolirano. Svi odjeli predstavljaju harmoniju kako bi proizvod ili usluga koje poduzeće nudi pronašli svoje kupce i potrošače. U tome značajnu ulogu ima strateški menadžment, odnosno proces donošenja odluka i provođenja aktivnosti, kojima se nastoje uskladiti mogućnosti i sposobnosti poduzeća s prilikama iz okoline i tako ostvariti prednost odnosno bolji rezultat.
U ovom radu je prikazana važnost strateškog menadžmenta i marketinga gdje je posebna pozornost posvećena promociji, kao jednom dijelu marketing miksa. Kako bi teoriju prikazali na praksi, uzet je primjer multinacionalne kompanije i vladara tržišta sportske opreme, giganta Nike-a. |