Abstract | Plan, taktike, strategija poslovanja i vizija sutrašnjice temeljne su platforme koje nužno treba
implementirati u poslovnu misiju svake tvrtke koja želi opstati na globalnom tržištu. Bez
jasno određenih temeljnih postavki koje determiniraju poslovanje tvrtka nema realnih šansi
za opstanak.
Strateško poslovanje kao pojam ostavlja dojam aktivnosti koja je jednostavna u svojoj
organizaciji. U provedbi to baš nije tako. Definiraju se ciljevi, provode analize, oblikuje se
strategija, i u konačnici ista implementira u svakodnevnom poslovanju.
Strategija marketinga fundamentalan je okvir sadašnjih i planiranih ciljeva, resursa i
interakcija poduzeća s tržištima, konkurentima i ostalim faktorima okruženja.1 Strategija
marketinga predstavlja postavljanje ciljeva i svrhe poslovanja SPJ (strateške poslovne
jedinice), te sredstava kojima će se to postići.2
Efikasna receptura koja garantira uspjeh ne postoji, već ovisi od tvrtke do tvrtke, ali upravo
prave strategije razlikuju profitabilnu tvrtku od one pred bankrotom. Strategija koja je uspjela
kod jedne tvrtke ne znači da će uspjeti i kod druge zbog problema koji se mogu javiti tijekom
provedbe.
PBZ uživa dobar ugled na bankarskom tržištu. Sa svojom raznovrsnom ponudom nastoji
zadržati postojeće kupce te osvojiti nove. U odnosu na svoje konkurente stalno radi na tome
da pruži bolju uslugu, bude od veće pomoći, ima bolju korisničku podršku i sposobnije
zaposlenike. Marketing za Banku nije nepoznanica, štoviše, sve više pažnje se pridaje
marketinškom procesu. Faze poslovanja su čvrsto definirane po marketinškoj strategiji.
Planira se i dugoročno i kratkoročno.
S ciljem ostvarenja dobiti, diferencijacije od konkurencije i povećanje broja klijenata
primjenjuje se CRM strategija, čime Banka teži zadržati ulogu tržišnog lidera koju ima
zahvaljujući jakoj grupaciji. Banka nastoji, stalnim unapređenjem kvalitete i raznovrsnosti
usluga klijentima, osigurati ukupan rast tvrtke, povećanje profita i produktivnosti. Samo ljudi,
njihova znanja te kreativni i razvojni potencijal mogu stvoriti novu vrijednost i učiniti
značajniji odmak od konkurencije. Snage PBZ Grupe, kvaliteta educiranih zaposlenika te
naglasak na kvaliteti i kvantiteti usluge klijentima Banku vode u sigurnu budućnost kakva je
zamišljena misijom i vizijom.
1
Kotler, P.: Upravljanje marketingom, Informator, Zagreb, 1988., str. 67.
2
Renko, N.: Strategije marketinga, Naklada Lijevak, Zagreb, 2005., str.17. |